13 oktoober 2012

Jane Austen


Ilmselt pole ma kuigi originaalne, kui ütlen, et minu öökapiraamatud on kõik Jane Austeni sulest ilmunud. Olen arvukalt lugenud kõiki tema teoseid ja iga viimane kui üks neist kuulub mu lemmikraamatute hulka. Põhiliselt meeldib ta mulle oma ladusa kirjastiili ja humoorikate mõtete poolest. Oma ajastu kohta oli ta tabavalt kriitiline, naeruvääristades pidevalt olukordi, mis tollal nii igapäevased olid. Olen juba ammu mõelnud, et Austen elas kõvasti oma ajast ees, eks vist seepärast polnudki tal reaalses elus kuigi palju õnne - milline selle ajastu meesterahvas ikka nii eneseteadlikku naist kõrvale tahtis.

Kuigi suurema osa ajast leian, et tema raamatuid ei anna võrrelda (need on kõik nii head!), siis üritan end siiski kokku võtta ja sundida end panema kokku minu isiklikku paremusjärjestust:

- Uhkus ja eelarvamus (Pride and Predjudice, 1813)
- Mansfield Park (Mansfield Park, 1814)
- Mõistus ja tunded (Sense & Sensibility, 1811)
- Veenmine (Persuasion, 1818)
- Emma (Emma, 1815)
- Northangeri klooster (Northanger Abbey, 1818)

Siinjuures ei hakka ma tegema igast raamatust kokkuvõtteid, sest need oleksid kõik väga paatoslikus võtmes, ma tõesti armastan Jane Austeni raamatuid nii palju.

Ma lihtsalt ei saa jätta mainimata pikka filmi- ja sarjanimekirja, mis Jane Austeni teoste põhjal on valmis meisterdatud. Paljud neist on suurepärased, mõni üksik on olnud pettumuseks, kuid soovitan neid filme nii Austeni  fännidele kui ka neile, kes tema raamatuid kunagi kätte pole võtnud. Siin on väike valik:

Mõistus ja tunded

Veenmine

Uhkus ja eelarvamus

Northangeri klooster

Emma

Mansfield Park

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar