09 november 2012

James Rollins "Luude kaart"

576 lehekülge

Luude kaart on meisterlik põnevusromaan, mis ühendab endas Da Vinci koodi kultuuritausta ja müstitsismi ning Tom Clancy technothrilleritele omase närvasööva põnevuse.

USA kaitseministeeriumi eriosakond Sigma asub tegelema muistse vandenõuga, mille eesmärk on Lääne tsivilisatsiooni tuhast kasvatada uus ja hirmuäratav maailmakord. Grayson Pierce, Sigma meeskonna juht, jahib Draakoni Õukonda, põrandaalust aristokraatlikku alkeemikute vennaskonda, mille juured ulatuvad keskaega. Jäljed viivad Piercei ajaloo jaoks kaduma läinud paika, kus teadus ja religioon võivad ühiselt valla päästa kõige suurema õuduse, mida maailmas nähtud.

Ma pole iial enne lugenud mitte ühtegi teist raamatut NII kaua, kui selle lugemiseks kulus. Päris täpne ma olla ei oska, aga kuskil aasta-kaks vist kulus ära küll. Selle raamatuga oli mul lihtsalt selline asi, et kui lugemist alustasin, siis esialgu ei tahtnud üldse vedama saada. Siis ta läksksi esimest korda riiulile seisma. Uuesti võtsin ta kätte umbes pool aastat tagasi ja suutsin peaaegu terve raamatu ühe ropsuga läbi lugeda, lõppu jäi veel kuskil 150 lehte. Nüüd siis mõned päevad tagasi võtsin end kokku ja lõpetasin selle tralli ära. No ma ei tea... pole elus varem niimoodi raamatut lugenud. Raamat ju iseenesest polnud üldse halb, ei, täitsa põnev oli, aga ei tea mis mind siis segas. Kõige huvitavam sellise lugemisstiili juures oli see, et ma ei mäletanud peaaegu üldse, mis seal üldse toimus. Mis Sigma? Kes see Rachel on? Nii ma selle raamatu ka lõpetasin, ise täpselt lõpule pihta saamata. Nii ei soovita eriti kellelgi raamatut lugeda, polnud suurem asi nauding.

Et siis thriller, märul või miskit sellist - pole päris minu teema. Lihtsalt see lõputu seiklemine ja millegi otsimine ja müsteeriumite lahendamine ajas pea paksuks – seetõttu ta mul ilmselt pool aastat tagasi lõpetamata jäigi. See davincikoodilik stiil pole vist eriti minu rida... Kohati tundus kuidagi nii pingutatud, asjadega oli meeletult venitatud ja polnud nii põnevust pakkuv, kui autor ilmselt lootis.

Sisuhinne: 6/10

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar