08 november 2012

Krystyna Kuhn "Org I: Mäng"

288 lehekülge
Org pidi olema meile pelgupaigaks. Aga kõik on sootuks vastupidi! Minu vend Robert ja mina oleme lõksus selles mahajäetud orus, kusagil Kanada metsikus looduses.
Me oleme Grace College´ is. Võib-olla olete kuulnud sellest ajalehtedest? See kool on mõeldud väga andekatele õpilastele, aga minu arvates on enamik neist imelikud. Ja nüüd uppus see tüdruk Lake Mirrori! See ei olnud õnnetus! Mõrvar jookseb meie seas. Kes on järgmine ohver?
Kahjuks ei saa ma teile täpselt öelda, kus meie kolledž on. Olen meeleheitlikult püüdnud leida seda Google Earthist, kuid keegi on kõik andmed kustutanud!

Org I triloogia esimene osa. Ja väga huvitav ka veel! Tõepoolest. Esiti arvasin, et tegemist on fantaasiaromaaniga ja seda kahe põhjusel: 1) raamatukogus on raamat fantaasiakirjanduse all, 2) kaanepilt (taga on mingi üsna hirmuäratav silmapaar). Tõde on see, et tegemist on huvitava kriminaalromaaniga, mis õrnalt nihutab piire ka pisut müstilisema maailma poole. Tegelikult on lõpus kõik asjad suures osas ilusti ära seletatud, midagi jääb ikka järgnevateks osadeks ka.

Varem olen maininud, et mulle meeldivad igasugused internaatkoolidega seonduvad romaanid. Ka siin toimub tegevus koolis, mitte küll internaadis, aga ülikoolis – ja tegelikult vahet pole, sest sisuliin on täpselt sama huvitav. Grace’i Ülikool on geeniustele mõeldud, asub kuskil mägedevahelises orus. Juba algusest peale on õhkub sellest koolist kurjust ja negatiivsust, niisiis ei lähe kaua aega, kui hakkavad toimuma kummalised ja hirutavad sündmused. Kogu raamatu jooksul rõhutatakse, et peategelasel Julial ja ta vennal on kohutav saladus, alles raamatu lõpus selgub, mis see siis on. See hoiab tõepoolest päris head pinget üleval, kuigi ka teised raamatus toimuvad sündmused on parajad pingehoidjad.

Katsun kohe esimesel võimalusel ka teised raamatud hankida ja läbi lugeda. Juba praegu mõte töötab, mis siis ikkagi saama hakkab?

Sisuhinne: 7/10

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar