20 mai 2013

George R. Martin "Troonide mäng" 1. raamat

352 lehekülge
Fantaasiasarja(Jää ja tule laul)  esimene raamat jutustab loo reetmisest, ahnusest ja Seitsme kuningriigi ühtsust ohustavast sõjast. Tegevus toimub muinasjutulises maailmas, mis on juba üle 8000 aasta lahingutes ja katastroofides kannatanud. Raamat räägib meile meestest ja naistest, kes on segatud surmatoovatesse konfliktidesse ning kohutavast pärandist, mis nad oma lastele jätavad. Troonimängus on vaid kaks võimalust: sa kas võidad või sured. Ja kibedas külmas, Müüri taga asuvatel elututel maadel  kogub jõudu kohutav talv, kus teised – need, kes pole veel surnud ja need, kes pole veel sündinud – on valmis inimeste valdustesse tungima.

Lõpuks ometi!
Võtsin selle eepilise ja mitmeski mõttes täiusliku sarja lõpuks ette. Võttis see alles aega, aga nüüd on algus tehtud. Ma olen lihtsalt hämmingus. Olen lugenud kümnete viisi positiivseid retsensioone, kommentaare ja arutlusi teemadel, kus George R. Martini taevani kiidetakse, aga mingil põhjusel jään alati pisut skeptiliseks. Kuniks võin ise veenduda. Ja seda ma tegin. Hämmastav, kuidas mõni inimene lihtsalt oskab, suudab ja tahab. Tema sõnad lihtsalt laotavad teed järgmistele ja veel parematele, sisuliinid on nii kaasahaaravad ja köidavad iga reaga aina enam. Eriti meeldis mulle stiil, kuidas ta kõiki tähtsamaid tegelasi eraldi tutvustas. Polnud mingit aeglast sissejuhatust ja mökutamist, asi asjaks ja tegevus pihta. Ega siis sõda oota, või talv. Sest nagu me kõik seda raamatut lugedes veendume, talv on tulekul. Väga hästi ja oskuslikult on Martin omavahel sidunud kõik tegelased, kuigi tuleb tunnistada, et alguses võttis silme eest pisut kirjuks küll. Siinkohal oli natukene kasu sellest, et olen vaadanud sarja, tänu sellele sai üsna ruttu järje peale.
Pole just eriti palju öelda nii ohtralt kiidetud raamatu(sarja) kohta, see tuleb ise läbi lugeda ja veenduda, et jah, see sari on tõepoolest midagi ainulaadset.

Võrdlusest Sõrmuste Isanda sarjaga pean ütlema, et minu arust on need siiski kaks täiesti erinevat maailma, omamoodi eepilised ja suurejoonelised, aga siiski erinevad. Mõlemad on ja jäävad muinasjuttudeks, aga sellisteks juttudeks, mida elu jooksul üha uuesti ja uuesti loeme. Nauding mõelda, et maailmas on nii palju head, mida üha korduvalt ja korduvalt lugeda...

Olen ka Game of Thrones sarja jälgija ja pean oma rõõmuks tunnistama, et vähemalt see, mis puutub esimesse raamatusse, on küll päris hästi järgi tehtud. Kahju on mul vaid sellest, et sari sai enne ette võetud kui raamat, seega on spoilerieid ülearu. Aga ega see lugemiskogemust kokkuvõttes riku :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar