12 juuli 2013

Maria V. Snyder "Storm Glass"

Storm Glass (Glass, #1)
488 lehekülge
As a glassmaker and a magician-in-training, Opal Cowen understands trial by fire. Now it's time to test her mettle. Someone has sabotaged the Stormdancer clan's glass orbs, killing their most powerful magicians. The Stormdancers—particularly the mysterious and mercurial Kade—require Opal's unique talents to prevent it happening again. But when the mission goes awry, Opal must tap in to a new kind of magic as stunningly potent as it is frightening. And the further she delves into the intrigue behind the glass and magic, the more distorted things appear. With lives hanging in the balance—including her own—Opal must control powers she hadn't known she possessed…powers that might lead to disaster beyond anything she's ever known

„An Opal Cowan Novel“ sarja kuuluv esimene raamat „Study“ sarja autorilt (loe siit). Oma pettumuseks pean tunnistama, et see oli kõvasti, kõvasti viletsam kui Snyderi esimene raamatusari. Tegelastel oli vähe kujutlusvõimet, Opal ehk peategelane ei hakanud üldse sümpatiseerima ja see armukolmnurga värk jälle... Oleks see armastus seal veel midagi vinget, aga ei, see oli nagu lahja tee. Ei miskit. Snyder kirjutab muidugi konkreetselt, lihtsalt ja hästi, aga mulle tundus pidevalt, et ta ei anna endast kõike, et teha sellest sarjast midagi nii unikaalset nagu „Study“ oli. Umbes - Kirjastus tahtis järgmist Ixia/Sitia sarja? No hästi, anname siis selle neile. Aga Valek ja Yelena on siiski minu raamatutited ja teised tegelased ei saa olema nii lahedad nagu nemad...!!!
Nii see mulle igatahes tundus, võib-olla minu kujutlusvõime paneb üle, aga...

Juba eelmainitud „Study“ sarjas tuttavaks saanud Opal on asunud elama Sitia pealinna ja õpib oma võimeid tundma või nagu ta viimase ajani arvas, siis ta ainult ühe-triki-ime ongi. Opal suudab enda tehtud klaasesemetesse maagiat talletada. Tuleb välja, et ta on palju võimsam, kui ta arvas, aga mitte eriti silmapaistvalt. Sisse on toodud ka eelmisest sarjast mõned tegelased, näiteks kohtub lugeja Yelenaga, kellel on raamatus väike roll, aga autor ei näi temast kuidagi üle saavat. Tundub, et see sari saab olema pigem  romantika kui tegevusrohke. Ootasin midagi sellist nagu Yelena seiklused, aga sain midagi hoopis lahjemat ja... naiselikumat. Seiklusi oli, aga need kuidagi sarnased eelmise sarja omadele, üks näide: miks peab alati olema paar korda ühe raamatu sees stseen, kus tegelasi röövitakse/ähvardatakse/üritatakse tappa ajal, kui nad kuskil laagris on? Igas raamatus ja mitu korda. Me kõik teame kuhu see lõpuks viib ja ausalt, autor võiks veidi rohkem kujutlusvõimet kasutada. Pisikeseks kipub see maailm nõnda jääma, kui sündmused üksteist kordavad. 
Keda valida, kes on parem, kellel on suuremad kõhulihased ja kes ometigi suudaks mind võtta sellisena nagu ma olen? Need on siis Opali põhilised mõtted, natukene teisi mõtteid ka, aga mitte eriti. Pole ime, et ta mulle eriti ei istu, aga kaks raamatut on veel ees. Ehk asi muutub.

Ma ei saa üldse aru kuhu see raamat suunduma pidi. Mis värk sellega oli? Mulle tundub, et autor ei saanud üldse aru mis ta selle raamatuga lõpuks üldse teha tahab või kuhu see jõudma peaks. Aga äkki on see üks sellistest, mis alles teise või kolmanda raamatu lugemise järel mingi mõtte saab? Sest see klaasidesse tormi talletamine on muidugi ülilahe idee, aga sellest oli väga vähe juttu, arvestades raamatu pealkirja ja üldist suunda, kuhu see viia oleks võinud. Peateemaks polegi mitte torm, vaid klaas, mina lollike arvasin, et need kaks kokku ikka.

Pole halba ilma heata. Mulle väga meeldisid Opali emotsioonid klaasiga seoses, tema kindel veendumus sellega tegeleda, entusiasm ja hasart, mis teda haaras klaasikojas. See oli väga armas ja üldse vist ainus asi, milles Opal 100% kindel oli, igas teises asjas oli ta absoluutselt kõhklev. Sarjal on tegelikult potentsiaali, aga ma kardan, et see esimene raamat rikkus kogu üldmulje ära minu jaoks. 
Ometi oli seda päris põnev lugeda, kuigi poole ajast ei saanud ma täpselt aru, kuhu asi suundub. Ei saa siiani. Eks ole näha. 

Sisuhinne: 5/10

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar