01 august 2014

Kate Atkinson "Elu elu järel - I osa"

264 lehekülge
Ersen
MMis saaks, kui meil oleks võimalus teha asju üha uuesti ja uuesti, kuni me need viimaks õigeks saame?
1910. aastal sünnib Inglismaal lumetormi ajal laps, kes sureb, enne kui jõuab teha esimese hingetõmbe.
1910. aastal sünnib Inglismaal lumetormi ajal seesama laps ja jääb ellu, et oma lugu jutustada.
„Elu elu järel” jutustab Ursula Toddi loo, kes elab üha uuesti ja uuesti läbi eelmise sajandi tormilisi sündmusi. Kate Atkinson leiab teravmeelselt ja osavõtlikult soojust isegi elu kõige kõledamates hetkedes ning oskab erakordse osavusega minevikku esile manada.
Romaan, mis räägib meie enda kõige paremast ja halvemast poolest, toob esile Atkinsoni sügavuse ja ainulaadsuse.

Eesti keelde tõlgituna on raamat avaldatud kahes osas, mina lugesin läbi ainult esimese ehk siis pool raamatut. Inglise keeles on raamat umbes 550 lehekülge. Kunagi võtsin kätte ka ingliskeelse eksemplari, lugesin mõned peatükid, polnud vaimustuses ja jätsin pooleli. Ilmusid eestikeelsed raamatud ja otsustasin uuesti proovida. Mis parata, endiselt polnud vaimustatud. Mingil hetkel jõudsin siiski poole raamatuni ja siis tundus juba mõttetu pooleli jätta. Teist osa ehk teist raamatupoolt ma kätte ei võta, selles olen kindel, sest esimene osa läks nii vaevaliselt.

Suutsin selle pika lugemise aja jooksul juba teise raamatu kätte võtta ja alustasin sellega, hinges ikka rahutus, et Atkinson pooleli on. Nõnda ma siis paralleelselt kahte raamatut lugesingi… Aga pooleli ka jätta ei tahtnud.

Kuigi mulle ei meeldinud seda raamatut lugeda, ei leia ma, et see oleks igav olnud. See lihtsalt ei suutnud mind mitte mingit moodi köita, kaasa haarata või mõtlema sundida. Minu jaoks jäi raamat üsna pinnapealseks selles mõttes, et tegevustik ei viinud kuhugi. Noh, eks ta viis ikka kuskile, aga asi jäi nii tuimaks ja lihtsalt raamatuks, milles toimuski sõna otseses mõttes elu elu järel.

Väga võimalik, et raamatu teine pool ehk teine osa pakub mingi põneva lahenduse või toob uusi huvitavaid nüansse mängu, aga paraku minul teise osa jaoks huvi ei jätku ja sinnapaika ta jääbki.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar