20 november 2014

Gayle Forman "Kui ma jään"

204 lehekülge
Kirjastus Pegasus
Päeval, mis algab nagu iga teinegi ... on Mial olemas kõik: armastav pere, tore ja jumaldav kallim ning silme ees terendav tulevik täis muusikat ja erinevaid võimalusi. Ühe hetkega võetakse temalt peaaegu kõik. Elu ja surma, õnneliku mineviku ja tumeda tuleviku vahele lõksu jäädes peab Mia langetama elu kõige tähtsama otsuse.
Romantiline, haarav ja meeltülendav romaan kätkeb endas samaaegselt traagilist ja lootusrikast lugu mälestustest, muusikast, elust, surmast ja armastusest.

Ma vaatasin filmi enne kui raamatut.
Poleks pidanud.
Filmi oli tehtud ootuspäraselt tunduvalt dramaatilisemaks ja põnevamaks, raamat kompis pealispinda (tavaliselt on vastupidi). Jah, mõnda asja kirjeldas raamat loomulikult paremini, kuid ma pean tunnistama, et film oli suurem õnnestumine kui raamat. Nii tundub vähemalt minule.
Pärast filmi vaatamist oli raamat pisut igav ja üksluine. Lõpu teadmine vaevalt midagi ära rikkus, lõpud on taolistes lugudes peaaegu alati aimatavad. Kui tavaliselt loen sellise pisikese raamatu ühe õhtuga, siis sellega läks mul vähemalt neli korda nii kaua…

Ma ei tee seda täitsa maha, sest selle mõte ja sisu tegelikult meeldis mulle. Ütlen lihtsalt, et see oli pisut igavam, kui oleksin oodata osanud. Kellel aga soov on raamatut lugeda, soovitan filmi enne mitte vaadata – siis tundub raamat natukene huvitavam. Arvan, et kellel vähegi võimalust, siis on mõistlik lugeda seda originaalis, Tõlkel polnud häda midagi, aga sellise raamatu puhul kõneleb originaal lugejaga ilmselt rohkem, 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar