15 juuni 2015

Georgette Heyer "Süütu talleke"

Süütu talleke
368 lehekülge
Ajakirjade kirjastus
“Ma lähen tagasi Londonisse!... Ja ma abiellun esimese naisega, keda kohtan!”

Kui kaunis preili Milborne keevalise lord Sheringhami abieluettepaneku tagasi lükkab, ihkab mees saatusele kätte maksta ja oma varanduse enda valdusesse saada. Esimene naine, keda ta kohtab, on nooruke Hero Wantage, võluv ja naiivne tüdruk, kes on lordi lapsest saadik armsaks pidanud...

Ma ei tea kunagi pärast Georgette Heyeri raamatute lugemist, milline täpselt mu lemmik on, sest iga kord pärast lugemist on selline tunne, et viimati loetud raamat on kõige parem. „Süütu talleke“ oli väidetavalt autori enese lemmikteos ja vähemalt hetkel tundub mulle, et ka üks minu lemmikutest. Nagu ikka Heyeri raamatuid lugedes, sai kõvasti naerda ja raamatut viimast korda sulgedes püsis veel muie mu suul. Midagi hästi tujutõstvat on tema raamatutes. Mul on ääretult hea meel, et Ajakirjade kirjastus on nõuks võtnud need raamatud ära tõlkida, loodan, et neid muudkui tuleb ja tuleb ja tuleb... sest Heyer on kirjutanud tohutult paljuraamatuid ja minu rõõm on alati piiritu, kui järjekordset värskelt trükikojast tulnud teost poelettidel näen.

Seekordne teos sattus minu kätte nii, et ma isegi ei teadnud, et see minuni jõuab J Mul on hetkel mitu asja pooleli, aga lugemise isu pole kuidagi olnud (juhtub minuga üsna harva, aga vahel siiski). Kohe kui avasin enda üllatuspaki ja leidsin seest „Süütu tallekese“ ajasin end diivanil rulli ja asusin lugema. Lugemisblokk oli kohe läinud, seda need raamatud teevadki minuga.

„Süütu talleke“ räägib loo lord Sheridanist, kes on nõuks võtnud endale pärandatud vara fondist kätte saada. Selleks on tal kaks võimalust – abielluda või oodata 25. eluaasta täitumiseni, milleni veel paar aastat aega on. Kui tema esimene variant preili Milborne keeldub tema ettepanekust, ei heiduta see Sherryt väga, ta kosib järgmise naise, kes talle teele satub. Selleks naiseks on nooruke preili Wantage, kes on Sherryt juba lapsest saati imetlenud. Nad põgenevad ja abielluvad, teevad erinevaid lollusi ja kasvavad loo käigus koos suure(ma)ks. Lõpuks tuleb ka kauaoodatud armastus.

Ei ole just selline raamat, mida lugedes jube palju mõistust kasutama peaks, see ei kurna. See on puhas lugemisrõõm. Kui vaid saaks iga kuu kasvõi ühe Georgette Heyeri läbi lugeda...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar