12 detsember 2016

J. R. R. Tolkien "Kääbik"

328 lehekülge - Tiritamm kirjastus
Audioraamat inglise keeles 11h ja 8min

Bilbo Baggins on kääbik, kes armastab lihtsat ja mugavat elu ega ole eriti palju oma kääbiku-uru sahvrist kaugemale rännanud. Kuid ühel päeval saabuvad tema koju võlur Gandalf ja kolmteist päkapikku ning keeravad kääbiku sündmustevaese elu pea peale, meelitades ta retkele „sinna ja tagasi“. Päkapikkudel on plaan minna retkele suure ja väga ohtliku lohe Smaugi aaretekambrisse ning algab seiklus, mis paneb Bagginsi tegema ja ütlema täiesti ootamatuid asju...
„Kääbik“ on „Sõrmuste Isanda“ eellugu ning seda on pärast 1937. aasta esmatrükki müüdud miljoneid eksemplare. Kääbikut peetakse kahekümnenda sajandi üheks kõige armastatumaks ja mõjukamaks teoseks.

Ma ei mäletagi enam päris täpselt oma vanust, kui esimest korda „Kääbiku“ kätte võtsin. Kas see võis põhikooli ajal olla või juba natukene hiljem? Esimesena lugesin läbi „Sõrmuste Isanda“, alles natukene hiljem järgnes „Kääbik“, aga ma pakun, et minimaalselt on sellest möödas kümme aastat. Kuna mulle meeldib eriti just ärkamise ja hommikuste tegevuste juurde kuulata audioraamatut, oli kohe pärast eelmise lõpetamist vaja järgmist. Mingit kindlat plaani ei olnud, et vot nüüd tuleb Bilbo seiklus, aga kuidagi läks nii. Raamat on lühike ja kaasahaarav ning mitu korda käis mu peast läbi mõte, et kuidas nad küll suutsid sellest kolm filmi teha? See on absurdne tegelikult, sest kuigi filmid mulle täitsa meeldisid, siis raamatuga on neil ühine vaid pealiskaudne sisuliin.


Audiona oli seda raamatut väga lahe kuulata,  Rob Inglis teeb väga hea töö. Kipun raamatutes luuletuste ja laulude osa vaid silmadega üle laskma ega viitsi neisse eriti süveneda, aga audios LAULIS narraator need ette ja tahes-tahtmata jäin kuulama ja kaasa mõtlema. Mul ei olnud enne plaanis „Sõrmuste Isandat“ kuulata, vaid tahtsin enda uhke raamatu (pildil) läbi lugeda, aga paistab, et antud raamatusari on eriti väärt, et seda kuulata. Sellele aga jõuan veel mõelda, sest tegelikult on mul audios nüüd pooleli üks üsna pikk lugu (41h). 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar