29 jaanuar 2017

Rick Yancey "Viies laine"

436 lehekülge
Ajakirjade Kirjastus
Käes on Viienda Laine koidik ja Cassie põgeneb mahajäetud kiirteel olevuste eest, kes näevad küll välja nagu inimesed, kuid käivad Maal ringi ja tapavad kõik, kes neile ette jäävad. Nad on pillutanud laiali maakera viimasedki ellujäänud. Cassie on veendunud, et ellujäämiseks tuleb olla üksinda – kuni kohtab Evan Walkerit. Salapärane Evan võib olla Cassie ainus lootus päästa vend, või koguni iseennast. Kuid Cassie peab valima usaldamise ja kahtlustamise, trotsimise ja alistumise, elu ja surma vahel. Kas anda alla või võidelda edasi.
Paljude auhindadega pärjatud kirjaniku Rick Yancey haarava põnevustriloogia esimene osa räägib katastroofilisest kaotusest, uskumatutest võimalustest ja vankumatust vaprusest.

Nägin raamatu põhjal tehtud filmi umbes aasta tagasi, kui see kinodesse jõudis. Siis ma ei teadnud, et tegemist on raamatu põhjal valminud filmiga ega osanud seetõttu seda  õnneks sellise pilguga vaadata. Vahel on see päris hea õnnistus, sest olles raamatu nüüd läbi lugenud, olen kindel, et filmist oleks hoopis teine arvamus kujunenud. Tookord mulle film meeldis – mitte midagi erilist, aga vaadatav. Nüüd, kui on olemas võrdlusmoment, võin öelda, et film tegi raamatule siiski liiga nagu enamasti raamatust-filmiks juhtudel ikka läheb. Ega ma suurt midagi enam sellest filmist ei mäleta, välja arvatud seda, et juba tookord tundus Chloë Grace Moretz selle osa jaoks ehl veidi tuim ning nüüd raamatut lugedes veendusin selles täielikult – ta ei olnud raamatu Cassie.

Raamatu ostsin ükskord pärast Ajakirjade Kirjastuse kodukal surfamist, kui see soodushinnaga oli. Olin üllatunud, et see eesti keeles väljas oli ja mitte ainult, nüüdseks on terve triloogia tõlgitud ja loodetavasti on teine osa juba postiga minu poole teel (praegu on teisele osale soodukas!!), sest asi jäi väga põneva koha pealt pooleli.

Esimese saja lehega ei olnud ma veendunud, et see väga põnev raamat on, aga ühel hetkel sain aru, et raamatu käest panemine muutus aina keerulisemaks. Mul ei ole üldiselt väga eelistust, millises vormis raamat kirjutatud on, aga seekord panin tähele, et Cassie minavorm oleks selle raamatu jaoks kiiresti igavaks muutnud. Seetõttu oli väga tervitav, kui järsku kellegi teise ja siis juba kolmanda ja neljanda isiku vaated mängu tulid.

Cassie ehk Cassiopeia, raamatu peategelane, on tugev ja võitlushimuline 16-aastane tütarlaps. Kuna ta on ilus (ofkooors) ja võitlushimuline, on loosse segatud ka romantikat, sellist poolpidust, sest miski poleks lahedam, kui tulnukas, kes armuks inimesse (kas ma „Kehas“ seda juba ei lugenud?). Ükskõik kui imelikult see kõlab, kandis loo areng selle tegelikult välja ja see meeldis mulle, eks siis ole näha, mis teine ja kolmas osa toovad. Peale Cassie on loo jutustajateks ka Ben, Evan ja Sam, mis annab üsna laia vaate kogu olukorrale, sest nad asetsevad täiesti erinevates punktides ja kõikidel on erinev lugu jutustada. Üldine olukord on kõigil sama, tulnukad vallutasid maailma ja seitse miljardit inimest on surnud – vaid tugevamad on veel elus.

Raamatu nimi tulebki sellest, et hetkel on käimas viies laine, mis peaks hävitama need viimasedki. Kokku on laineid enne seda olnud, nagu nimestki aru saada, neli, iga üks laastavam kui eelmine. Lained on iseenesest üsna mõistlikud, inimestele loomulikult laastavad, aga kui mõelda, et selliselt annab maailma hävitada, siis on need üpris  kenasti läbi mõelnud. Mõned ebakõlad mul lugemise ajal tekkisid ja ootan huviga, kas saan oma vastused teistes raamatutes kätte.

Raamatu teema pole iseenesest uus, selliseid on väljas juba omajagu, aga „Viies laine“ on üks neist, mis mingil põhjusel väga populaarseks on osutunud. Kui ausalt öelda, siis ma ei oska arvata, miks see nii on, sest kuigi raamat on põnev ja kaasahaarav, puudub  minu jaoks selles miski, mis teeks ta ekstra eriliseks ja omanäoliseks. Minu puhul on ilmselt asi ka sellest, et olen ihtsalt liiga palju sarnaseid raamatuid lugenud ja üllatusmoment puudub. Siiski, kui kokku võtta lühidalt – meeldis ja julgen soovitada. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar